Efektywność reklamy to jej najważniejsza cecha

Czy idąc do sklepu, kupujemy produkt czy tylko obietnicę jego otrzymania? Głupie pytanie? Nie do końca, przynajmniej kiedy wykupujesz kampanię reklamową w polskich mediach!

Czy nie drażni nas sytuacja, w której wzrost sprzedaży utożsamia się z działaniem tylko jednego działu - sprzedaży? A do tego gratyfikacja finansowa za sukces zostaje przyznana właśnie temu teamowi! A nam marketingowcom, pozostaje satysfakcja z dobrze wykonanego zadania oraz uścisk dłoni prezesa.

Często stosowanym sposobem rozliczania reklamy w naszym kraju jest system "płać za emisję", niezależnie od tego z jakim medium mamy do czynienia. Ten tzw. model emisyjny, w sieci określany mianem CPM (Cost per Mille - koszt za tysiąc odsłon) choć jest generalnie obowiązującym w mediach, jest nad wyraz mało korzystny z punktu widzenia reklamodawców zabiegających o efekty sprzedażowe. Dlaczego? Przedsiębiorstwa wydając miliony na kampanie reklamowe, "kupują" jedynie mglistą obietnicę zwiększenia sprzedaży, nie znając całkowicie skuteczności swoich działań. Żadne medium nie gwarantuje nam efektów realizowanych kampanii. Po prostu, to co kupujemy w domu mediowym lub w stacji telewizyjnej czy radiowej to gwarancja emisji naszej reklamy. Kliknij e pr aby dowiedzieć się więcej!

A gdyby można było zaplanować, że realizując kampanie reklamową przy stałym budżecie, zwiększymy sprzedaż do określonego poziomu X - czyli pozyskujemy Y nowych klientów? I nie była by to obietnica, a rzeczywista obwiązująca umowa z mediami. Wówczas, zarówno nasza satysfakcja zawodowa, jak i finansowa wyglądałaby znacznie lepiej. Co ważne, marketing nie byłby już wsparciem dla sprzedaży oraz kosztem w firmie! Dowiedz się więcej o marketing (zapraszamy serdecznie) wirusowy.

W wolnej chwili

Zadbaj o reklamę!

Drukarnie cyfrowe
Podpatrzone na: cats-solutions.co.uk
Gdy planujemy promować się drukowanymi materiałami, a nie mieliśmy do tej pory kontaktu z żadną drukarnią należy poszukać dobrej oferty używając sieci. Przede wszystkim musimy zdawać sobie sprawę czego potrzebujemy. Nie wszystkie drukarnie mają maszyny pozwalające na, dla przykładu wytłaczanie druku. Przykładowo firma druk wizytówek kraków dysponuje takim zapleczem. Jest to ważne, by jakość usług była najwyższa.


Realizowanie kampanii reklamowych w modelu "płać za sukces" można też stosować długofalowo. A co ważne, wydatki na ten typ promocji mogą obciążać budżetu sprzedażowy. W Polsce, co prawda nie dywersyfikuje się kampanii reklamowych na te realizowane z budżetów marketingowych i sprzedażowych, nie mniej warto pochylić się nad takim podejściem i zacząć realizować kampanie online z budżetu sprzedażowego. Ważne jest również badania marketingowe.

W znanym brytyjskim magazynie "The Economist", w artykule poświęconym reklamie online, autor dowodzi: "To koniec marketingu! Przynajmniej takiego jaki znamy... Jeżeli chcesz skutecznie kontrolować marketing we własnej firmie, a przede wszystkim monitorować efektywność promocji online oraz koszty takich działań, zacznij korzystać z modelu >>płać za sukces<<. Wówczas przestanie on być wyłącznie źródłem kosztów w Twojej firmie. Dzięki temu modelowi wydatki na reklamę stają się kosztami zmiennymi firmy, które skutecznie zwiększają jej zysk." Widzimy, że reklama w modelu "płać za efekt" jest kosztem, ale co ważniejsze kosztem zmiennym. Im więcej zatem sprzedajemy, tym więcej możemy wydać na tego typu reklamę!
18-07-12 10:38:47
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.