Już od jakiegoś
czasu słychać o różnego rodzaju programach lojalnościowych czy motywacyjnych. Przedsiębiorstwa bardzo często wykorzystują tego typu działania, ponieważ ułatwiają utrzymywanie pozytywnych stosunków z klientami. Programy lojalnościowe implementowane są chętnie, bo to mało skomplikowane i skuteczne działanie.
Wprowadził: www.s-lab.pl
Podpatrzone na: www.s-lab.pl
Nagradzanie określonych działań punktami, lub też szansa dostania dużego upustu lub upominku po zrobieniu
zakupów za odpowiednią kwotę w odpowiednim okresie - generuje to niejednokrotnie bardzo nieznaczne koszty, a wyniki są często bardzo pozytywne.
Programy lojalnościowe, które proponowane są nam najczęściej skierowane są bezpośrednio do użytkownika. To wszelkiego rodzaju kolekcjonowanie punktów, ale również
loterie,
konkursy w internecie,
konkursy smsowe itp. Często bierzemy w nich udział, ponieważ nie oczekuje się od nas ogromnego zaangażowania, ani wysokich nakładów finansowych, a zdobyć można całkiem sporo.
Dla kogo programy motywacyjne?
programy motywacyjne to w pewnym sensie typ
programów lojalnościowych, ale nie przeznaczona do klienta. Wiele firm zauważyło, że programy lojalnościowe można przełożyć, w pewien sposób „do wewnątrz”, zaangażować w nie zatrudnione osoby, dystrybutorów czy dostawców
firmy.
Wprowadził: KIANO
Podpatrzone na: KIANO
Tego rodzaju czynności otrzymały własną nazwę - właśnie „
programy lojalnościowe i motywacyjne”. Zazwyczaj programy te dają szansę na uzyskanie premii za osiągnięcie określonych celów sprzedażowych. Niejednokrotnie wybiera się w tym celu systemy ułatwiające zbieranie punktów za osiągnięcie celów na indywidualnych kontach zatrudnionych. Po zdobyciu oczekiwanej ich ilości można pobrać należną premię - w postaci
gotówki, bonów lub innej. Sposób nagradzania pracowników zależy od tego, jak zaplanowano program.
Warto sprawdzić różne programy lojalnościowe i programy motywacyjne. Jeśli zostaną dobrze zaprojektowane i zrealizowane dadzą szansę na zwiększenie sprzedaży, ale nie tylko. Najistotniejsze, co możemy osiągnąć dzięki tego typu programom to przywiązanie
klientów czy pracowników do marki. A to jest dla firmy najistotniejsze.