Przepisem na popularność marki jest zbudowanie jej pozytywnego
wizerunku. To czasochłonny i zawiły proces, który może zostać zaburzony przez chociażby jedną niewłaściwą akcję marketingową. Podstawowym krokiem podczas tworzenia nowej marki jest założenie księgi wizerunku. Tego rodzaju księga określa ogół zasad stosowania logo i logotypu firmy, dokładnie określa wykorzystywane tam barwy, zawiera
wzory listów i dużo innych. Standaryzacja jest podstawowym krokiem do zyskania powodzenia, ogranicza podstawowe błędy wpływające negatywnie na wizerunek, które nagminnie powielają właściciele niewielkich przedsiębiorstw.
Kontakt z mediami to podstawa
Wprowadził: Dominic Zaidan
Podpatrzone na: http://www.flickr.com
Dziennikarze doceniają zwięzłość i organizację. Wysyłając zaproszenie na konferencję prasową, wypada zadbać by na dziennikarza czekała teczka konferencyjna, w której są najistotniejsze informacje oraz niewielki upominek. Istotne jest odpowiednie przeprowadzenie takiej konferencji. Dziennikarze są osobami które cenią swój czas. Konferencja powinna być więc urządzona niezbyt często i wyłącznie dla udostępnienia ważnych informacji. Dobrze jest też zadbać o dobry
poczęstunek, dla bardziej ciekawskich dziennikarzy należy przygotować segregatory promocyjne z materiałami informacyjnymi, których nie ma w teczce. Kontakt z mediami jest bardzo istotny w trakcie tworzenia wizerunku. Dziennikarze stanowią pomost między przedsiębiorstwem a zwykłymi obywatelami.
Skuteczna reklama kluczem do sukcesu
Wprowadził: Dominic Zaidan
Podpatrzone na: http://www.flickr.com
Klient powinien pozytywnie kojarzyć markę. By to wywołać warto inicjować działania reklamowe. Standardowa reklama zapewnia tylko znajomość nazwy firmy i jej znaku graficznego. Nie można tego jednak ignorować, to niezwykle ważne działanie budujące świadomość ewentualnego klienta. Usługodawców można bez trudu odszukać w sieci, na przykład wyszukując frazę „
producent segregatorów reklamowych”. Dobre skojarzenia z firmą stwarza się przez każdą nietuzinkową kampanię marketingową. Trójwymiarowy bilboard reklamowy, wchodzący w interakcję z otoczeniem, zaplanowanie flash mobu czy wynajęcie aktorów do publicznego odgrywania scen i angażowania odbiorcy – tego rodzaju
reklamę określa się mianem ambientowej. Badania udowodniły, że jest to najskuteczniejsza forma budowania zaufania wśród konsumentów.
Kliknij: .