Jeśli twoim zadaniem jest zaprojektowanie billboardu, a wcześniej tego nie robiłeś, przyda ci się kilka praktycznych wskazówek, dzięki którym ustrzeżesz się porażki na tym polu. Trzeba bowiem orientować się, co mieć na względzie, a wszystko pójdzie po twojej myśli i efektywnie zareklamujesz określone artykuły bądź usługi.
Wprowadził: Azchael
Podpatrzone na: http://www.flickr.com
Po pierwsze, billboard to jeden z materiałów reklamowych, dlatego musi przyciągać wzrok i mieć siłę przebicia w ogromie innych
reklam tego typu. Billboardy stoją przy drogach, z tego powodu kierowcy i pasażerowie nie mają dużo czasu, by się im przyjrzeć. W chwili, gdy (Najlepsi notariusze w Toruniu -
notariusz-rakoczy.pl/) obok niego przejeżdżają, muszą otrzymać wszystkie konieczne im informacje, a ich oczy najpierw kierują się na środek billboardu. To tutaj powinno zostać umieszczone sedno reklamy.
Plakat przyklejony na billboardzie ma być prosty, a jego kompozycja przemyślana. Warto jest ograniczyć liczbę słów, aby każdy miał szansę przeczytania całej wiadomości, np medas-media. Ma znaczenie też właściwej wielkości czcionka i jasne kolory, które lepiej utrwalają się w głowie.
Sukces niejednokrotnie odnoszą billboardy z elementem zaskoczenia - np. nieoczekiwaną grafiką.
Warto też stawiać na humor, gdy (zobacz
strona polecana w temacie) tylko nasze artykuły albo usługi dają się zareklamować w śmieszny sposób. Jeżeli nie - musimy działać innymi elementami. Zanim zdecydujemy się na umieszczenie wykonanej reklamy na billboardzie, musimy wydrukować ją oraz starannie się jej przyjrzeć, by sprawdzić czy nigdzie nie zrobiliśmy błędu oraz czy wywołuje zaciekawienie, jakiego oczekiwaliśmy.