W interesach, a w szczególności w handlu i usługach najważniejszy jest klient. To o niego wojujemy wszystkimi możliwymi środkami. W tej walce wszystkie chwyty są dozwolone, jeśli rzeczywiście prowadzą do sukcesu naszego biznesu.
Jeśli mamy sieć sklepów, trudno jest nam kontrolować wszystkie w tym samym czasie. Właśnie w tym wyręcza nas tajemniczy klient (odwiedź stronę)
Podpatrzone na: http://www.sxc.hu/
Jest dostępnych mnóstwo możliwości na pozyskiwanie konsumentów. Każda jest skuteczna, aczkolwiek nie każda powinna pasować do naszego profilu działalności. Gdy posiadamy sklep, najczęściej zarządzamy pewien ogólny wzorzec obsługi klientów. Jest to wyjątkowo popularne zjawisko. Jest konkretny scenariusz postępowania z klientem, który musi praktykować załoga sklepu. Zarysowuje on kolejne etapy
sprzedaży. Zaczyna się już w chwili, gdy klient wchodzi do sklepu. Doświadczony sprzedawca powinien od tego momentu umiejętnie kontrolować poczynania klienta i w odpowiednim momencie ruszyć do ataku. Najczęściej zaczyna się od propozycji pomocy. Później następuje szereg innych chwytów sprzedażowych, których zadaniem jest sprowokowanie klienta do kupna jak największej ilości rzeczy. Na tym polega sprzedaż komplementarna. Polega ona na tym, że proponujemy do zakupu pasujący dodatek.
Wprowadził: Chris Favero
Podpatrzone na: http://www.flickr.com
Ogólny proces powinien być dobrze znany asystentom sprzedaży. Czy tak jest w rzeczywistości, sprawdza właśnie tajemniczy konsument. Taka osoba ma do dyspozycji listę z wyszczególnionymi punktami, na które ma zwrócić uwagę. Ocenia ona nie tylko obsługę, ale także porządek w sklepie oraz to, czy
towar jest wystawiony zgodnie z regułami panującymi w firmie. Osoba, która pracuje jako tajemniczy klient (
klikaj), powinna się zachowywać naturalnie, a także w dokładny sposób sprawdzić wszystkie punkty z ankiety. Nie jest to, wbrew pozorom, lekka i przyjemna
praca.
Zwykle robi się jednak inne
badanie marketingowe (szczegóły tu), czyli klasyczna
ankieta, którą zapełniają konsumenci lub kontrahenci sklepu. Ma ona dostarczyć dokładnych opinii oraz uwag dotyczących naszego sklepu. Te informacje będą nam konieczne, aby zastosować niezbędne zmiany i bardziej dostosować się do potrzeb klientów.