Badania satysfakcji klientów – co i jak

Z górą 50 lat temu stworzono marketing. Od tamtego czasu badacze akademiccy kreują nowe podstawy teoretyczne, a marketingowcy w biznesie oraz w wyspecjalizowanych agencjach parają się realizacją. Dzisiaj każda firma, która chce rozwijać się dobrze, musi kompetentnie zajmować się dziedziną szeroko zakrojonej reklamy.
Obok posiadania użytecznej strony WWW, zarządzania fanpagem na "Fejsie" oraz tworzenia i emitowania ogłoszeń w różnych mediach, fundamentalne są regularnie i profesjonalnie prowadzone badania marketingowe - Działalność może robić je własnoręcznie, lepiej jednak jest skorzystać z usług wyspecjalizowanej agencji badań.

Badania marketingowe są konieczne, gdyż przynoszą przedsiębiorstwu sporo fundamentalnych informacji. Po pierwsze, dzięki takim badaniom można poznać skrupulatnie obecnych klientów. Badania marketingowe umożliwiają sprawdzenie ich preferencji i potrzeb, a też dostarczają firmie opinii nt. towarów oraz ujawniają, jaką estymą cieszy się przedsiębiorstwo. Po drugie, badania satysfakcji
obrazek
klientów dają przedsiębiorstwu podstawową wiedzę na temat tego, jak zmodyfikować dobra albo usługi, by konsumenci byli potem z nich zadowoleni. Po trzecie, dobrze zrobione badania marketingowe dają stabilną podstawę do tworzenia efektywnych kampanii marketingowych. To bardzo istotne, gdyż slogany reklamowe muszą być kierowane do odpowiednich targetów, by były skuteczne.

Wartym uwagi typem badań jest tak zwany „tajemniczy klient (kliknij po szczegóły)”, dzięki któremu da się ocenić jakość obsługi klienta w punktach sprzedaży albo usługowych firmy. W w tym wypadku nie są obserwowani obecni albo potencjalni klienci, a pracownicy. Kompetentny pracownik agencji analiz udaje się do danego punktu, gdzie wybiera jakiś artykuł albo - szczegółowe informacje - korzysta z usługi.

Pracownicy wiedzą, że jest to osoba podstawiona. W ten sposób tajemniczy klient dostaje cenne wiadomości na temat tego, w jaki sposób obsługują pracownicy punktu.
Więcej na

W wolnej chwili

Marketing w rywalizacji o odbiorcę

Praca, biznesmen
Wprowadził: www.s-lab.pl
Podpatrzone na: www.s-lab.pl
W czasach opartych o sprzedaż i przy ogromnej konkurencji walka o klienta bywa bardzo zacięta. reklamy w gazetach oraz telewizji, ulotki, banery i wymyślne szyldy mogą nie być wystarczające do zatrzymania przy sobie konsumenta, producenci muszą wykazać się czymś nietuzinkowym. Tym czymś, co wypromuje nas spośród konkurentów może być program lojalnościowy.
18-07-12 03:38:05
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.