Sklep górski – najważniejsze elementy

Sklep górski to miejsce, w którym klient znajdzie niezwykle szeroki wybór produktów powiązanych z pieszymi wycieczkami, nie tylko górskimi. Obecnie obserwuje się znaczący wzrost liczby sklepów tego typu, jak również zwiększone zainteresowanie sprzętem tego typu. Także asortyment ulega poszerzeniu, a ceny stają się bardziej przystępne. By z tak wielkiej liczby placówek wybrać ten najbardziej odpowiedni, należy przyjrzeć się dwóm najważniejszym elementom, czyli na asortyment sklepu oraz jego pracownicy.


Asortyment
namiot turystyczny
Wprowadził: summonedbyfells
Podpatrzone na: http://www.flickr.com
Oferta prezentowana przez sklepy górskie jest różnorodna, jednak większość produktów powtarza się w ramach różnych placówek czy sieci. W sklepie górskim można nabyć odzież górską na każdą pogodę. Markowe obuwie trekkingowe, kurtki zimowe, czapki, czy też bielizna termoaktywna – to przedmioty stanowiące dużą część asortymentu. Można obserwować obecnie także zwiększenie liczby - więcej pod linkiem: www.scenariuszzycia.pl/ - firm wytwarzających odzież tego typu. Kolejnym ważnym elementem oferty jest sprzęt – campingowy w postaci namiotów i śpiworów, wspinaczkowy, wszelkiego rodzaju liny zabezpieczające, plecaki, latarki i inne rzeczy potrzebne podczas dłuższych czy krótszych wycieczek. Część sklepów oferuje także sprzęt sportowy w postaci nart czy desek snowboardowych. Bardzo popularnym obecnie produktem są kije trekkingowe oraz kije do nordic walking.

Obsługa
Niezwykle istotnym elementem jest personel. Sklep górski jest miejscem, gdzie obsługa odgrywa niebagatelną rolę. Ze względu na szeroką gamę produktów klienci wymagają profesjonalnego doradztwa. W związku z tym pracownicy powinni przede wszystkim mieć przydatną wiedzę na temat sprzedawanych produktów, potrafić dobrać odpowiedni do potrzeb klienta. Niejednokrotnie również sposób obsługiwania produktu wymaga wytłumaczenia. To także leży w obowiązku osoby pracującej w sklepie. Musi on być więc komunikatywny, potrafić swoją wiedzę przekazać w sposób klarowny i możliwie przystępny. nabywca powinien zostać poinformowany o gwarancji na dany produkt, jak również o prawie do ewentualnej reklamacji czy zwrotu. Cały proces sprzedaży powinien odbywać się w ciepłej atmosferze, bez nakłaniania klienta do kupna. będąc gościem sklepu powinien się on czuć w nim jak najlepiej.
18-05-09 12:07:01
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.