Wzory pism potrzebne przy budowie domu, cz I

Budowa domu (projekty domów), zakup mieszkania, wynajem i dzierżawa to czynności, które muszą przebiegać zgodnie z panującym prawem, wymagają one różnych zestawów dokumentów. Większość procedur dokonuje się na podstawie, lub w odniesieniu do "pisemnej podkładki", która w odwołaniu do przepisów prawnych jest dokumentem uprawniającym do pewnych czynności, bądź zmiany stanu.

Umowy, wnioski, protokoły, oświadczenia i zgłoszenia sporządzane są w języku legislacyjnym, trudnym do opanowania przez przeciętną osobę. Nie zwalnia to jednak z faktu, że owe pisma są formą komunikacji urzędowej i trzeba wiedzieć coś na ich temat, aby sprawnie dokonywać formalności i oszczędzić sobie uporczywej kolejki do informacji w okienku urzędowym.

Budowanie domu: przykładowe pisma Bez wątpienia najwięcej dokumentów wymaga budowa domu. Nabywając fragment działki, który należy do dwóch współwłaścicieli nie wystarczy ustne przyzwolenie. Zniesienie współwłasności to przeniesienie udziałów we wspólnym prawie. Może tego żądać każdy ze współwłaścicieli współwłasności ułamkowej. Zniesienie następuje poprzez podział fizyczny, chyba, że jest sprzeczny z przepisami ustawy lub ze społeczno gospodarczym przeznaczeniem rzeczy albo pociągałby za sobą istotną zmianę rzeczy lub znaczne zmniejszenie jej wartości.

Jeżeli współwłaściciele zgadzają się co do podziału może to mieć miejsce na drodze umowy i oświadczeń woli, w formie aktu notarialnego pod rygorem nieważności. Aby wszcząć postępowanie w celu zniesienia współwłasności, należy złożyć wniosek o zniesienie współwłasności. Wniosek koniecznie musi zawierać wszystkie niezbędne do procederu dane nieruchomości, współwłaścicieli, dowód i uzasadnienie, czyli rezultat oględzin przez biegłego, który potwierdza podział, lub nie.

W wolnej chwili

Uczenie się niedługo po ogólniaku –we Wrocławiu

książka
Podpatrzone na: www.morguefile.com
Mając lat dziewiętnaście, młody człowiek zostaje postawiony przed niezmiernie ważnym wyborem, czym się zająć. W okresie kryzysu, odnalezienie dobrze płatnej pracy jest dużym wyzwaniem, a wykształcenie ogólne w żaden sposób tego nie ułatwia. Jeżeli dalej chcemy się kształcić, alternatywnym dla studiów pomysłem jest policealne studium, zwiększające znajomość rzeczy i w szybszym czasie gwarantujące uprawnienia do podjęcia pracy w zawodzie.


Po zakupie działki, a przed wyborem projektu następnym ważnym dokumentem, który musimy złożyć do urzędu jest wniosek o wydanie opinii w sprawie zagospodarowania przestrzennego. Rezultatem wniosku jest opinia o zgodności przeznaczenia terenu z MPZP. Kolejnym krokiem legislacyjnej papierologii jest wniosek o ustalenie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu. Koniecznie musi zawierać dane identyfikacyjne inwestycji, charakterystykę inwestycji, oraz załączniki: - mapę terenu objętego wnioskiem - plan inwestycji wraz z parametrami technicznymi oraz planem zagospodarowania terenu - opinie dostawców sieci: wodociągowej, gazowej, elektrycznej. Kiedy już kupimy projekt zgodny z ustaleniami MPZP, składamy w urzędzie wniosek o wydanie pozwolenia na budowę.

Gdy zdobędziemy pozwolenie na start, czas na kolejne umowy: np. umowa o roboty budowlane. Umowa o roboty budowlane to zobowiązanie się przez wykonawcę do realizacji obiektu zgodnie z projektem i zasadami wiedzy technicznej. Inwestor tym samym zobowiązuje się do przygotowania robót i czynności związanych z realizacją inwestycji, a w szczególności do: dostarczenia projektu, przekazania terenu pod budowę, oddania obiektu i zapłaty wynagrodzenia wykonawcy.

Umowa podpisywana jest dwustronnie, przez Inwestora i Wykonawcę. Mogą to być osoby fizyczne, prawne lub nieprawne. Ponadto warto wyłonić drogą oficjalną majstra, który będzie odpowiedzialny za roboty i bezpieczeństwo na placu budowy. W tym celu kierownik budowy podpisuje oświadczenie o podjęciu obowiązków kierownika budowy. Dokument jest potrzebny m.in. by złożyć zawiadomienie o rozpoczęciu budowy bądź rozbiórki (zgłoszenie robót budowlanych) , które musi zostać złożone w urzędzie. Zdarza się, że na działce pod budowę rośnie kilka niewygodnie zlokalizowanych drzew lub dużych krzewów. Wycinka wymaga zgody na wniosek o zezwolenie na wycięcie drzew. Jeżeli zgoda nie zostanie wydana grozi wysoka kara pieniężna. Otrzymanie zgody jest długotrwałym procesem, który wymaga konkretnego uzasadnienia i wysokich opłat. Nie warto przekładać tego procederu na ostatnią chwilę, aby nie opóźniać budowy.

Kupno mieszkania/domu: przykładowe pisma Pierwszą ważną rzeczą jest zdecydowanie, czy chcemy sprzedawać na własną rękę, czy też powierzyć to słono opłacanym pośrednikom? Jeśli nie mamy czasu zajmować się tym samodzielnie wymagana będzie umowa pośrednictwa sprzedaży nieruchomości. Umowa z pośrednikiem powinna być bardzo starannie przemyślana. Często pośrednicy zasłaniają się zawartością umowy, gdy klient zgłasza reklamacje wobec jego działań. W tym wypadku warto mieć świadomość, że umowa pośrednictwa to umowa „starannego działania” a nie rezultatu. W związku z tym, zgodnie z prawem, nie każde działanie pośrednika ma prowadzić do umowy pomiędzy kupującym, a sprzedającym. Podpisanie umowy pośrednictwa sprzedaży nieruchomości jest bezpłatne! Zwyczajowo połowę kosztów uiszcza się przy podpisywaniu umowy przedwstępnej (Czytaj więcej: Umowa przedwstępna kupna – sprzedaży), a drugą połowę przy akcie notarialnym. Po zakupie nieruchomości pora sporządzić kolejny dokument: protokół przekazania mieszkania (Protokół zdawczo-odbiorczy). Według prawa lokal przechodzi na własność nabywcy z chwilą podpisania umowy. Sama czynność przekazania mieszkania oznacza fizyczne oddanie nieruchomości w ręce nabywcy, poprzez oddanie do użytku, czyli przekazanie kluczy. Protokół jest dokumentem sporządzanym przez obie strony umowy jednocześnie. Sprzedawca i Nabywca razem stwierdzają stan: nieruchomości, liczników, rozliczeń i zatwierdzają go własnoręcznymi podpisami.

Wynajem lub dzierżawa nieruchomości Protokół przekazania mieszkania (Protokół zdawczo-odbiorczy) można sporządzić także dla umowy najmu mieszkania bądź do umowy dzierżawy i dołączyć do w formie załącznika do umowy. Umowa dzierżawy zobowiązuje zobowiązuje się od oddania dzierżawcy przez wydzierżawiającego rzeczy (nieruchomości, ruchomości bądź prawa) do użytku, czerpiąc z tego pożytek, przez czas określony, bądź nieokreślony. Umowa najmu nie koniecznie wiąże się z czerpaniem korzyści materialnych.

Jeżeli najemca/dzierżawca nie wywiązuje się ze zobowiązań i opłat sporządzamy wezwanie do zapłaty, jeżeli pisma nie przyniosą pożądanego rezultatu umowa może zostać rozwiązana, poprzez wypowiedzenie umowy najmu bądź dzierżawy. Wypowiedzenie przez najemcę bądź wynajmującego jest możliwe dla każdego typu umowy najmu. Niezależnie od tego czy został określony czas. W przypadku braku ram czasowych obowiązują terminy ustawowe. Dla czasu oznaczonego, zarówno najemca jak i wynajmujący mają prawo wypowiedzieć umowę na warunkach ustalonych w umowie.

Forma wypowiedzenia posiada charakter oświadczenia jednostronnego, powodującego wygaśnięcie umowy na czas nieokreślony bądź określony. Akceptowalna jest każda forma wypowiedzenia, w przypadkach spornych także czynność procesowa za pomocą pozwu o eksmisję.

lub - łącze - lub (informacje)
18-07-12 10:38:12
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.