Jak chronić auto przed rdzą? O jakich kwestiach zwłaszcza powinniśmy pamiętać?

Rdza jest rzeczywiście dużym problemem dla każdego właściciela auta, lecz nie atakuje jedynie nadwozia starych samochodów, ale wielu całkowicie nowych. W niektórych modelach pierwsze zaczątki korozji są widoczne już po dwóch latach. Takie dosyć skrajne przypadki są wywołane niezbyt dobrym zabezpieczeniem samochodu, czyli używaniem nieskutecznych zabezpieczeń albo zbyt małą ich ilością. To jednakowoż nie nie jedyny problem.

olej do samochodu
Wprowadził: Dylanlspangler
Podpatrzone na: http://www.flickr.com
Jeżeli określony model auta jest na pewno podatny na korozję, może to wynikać z błędów konstrukcyjnych, czyli np. z niewłaściwego zaprojektowania odpływów wody. Jednakowoż w takiej sytuacji trzeba poczekać kilka lat, zanim zobaczymy widoczną korozję. Jednym z powodów tego typu szybkiej korozji jest z pewnością klimat, który odznacza się zmiennością pogody. Najbardziej męczący okres - co nie dziwi - to zima, kiedy rdza ma świetne warunki do rozwoju.

Spora wilgotność, a również sypanie dróg agresywnymi środkami chemicznymi, które rozpuszczają lód wpływa na bardzo szybkie niszczenie nadwozia. Rdza najlepiej tworzy się w profilach zamkniętych. Żeby skutecznie zabezpieczyć samochód przed rdzą musimy zacząć działać, zanim będzie ona dostrzegalna.


W wolnej chwili

Pneumatyka czyli po co inwestować w nowe rozwiązania

Jednym z urządzeń chwytnych jest podciśnieniowe zawiesie. Zawiesie tego typu może być montowane na haku dowolnego dźwigu. Na zawiesiu wmontowana jest wytwornica podciśnienia, która jest zasilana elektrycznie, co sprawia, że koszt wytworzonej w ten sposób próżni ulega obniżeniu w odróżnieniu od pomp zasilanych pneumatycznie. Elektromechanika gładko tutaj pokonuje pneumatykę i zapewnia spore oszczędności. Urządzenie to stosuje się przy transporcie bliskim rozmaitych blach, wypalarkach plazmowych czy laserowych lub waterjetach w procesach gięcia, cięcia wypalania czy znakowania.

samochód
Wprowadził: vivek jena
Podpatrzone na: http://www.flickr.com
Korozja dość często zaczyna rozwijać się wewnątrz nadwozia w zakamarkach, gdzie na co dzień nie da się zajrzeć. W takich miejscach również gromadzi się wilgoć. To różnego rodzaju profile zamknięte, co oznacza podłużnice, wnęki drzwi a także tylne nadkola. Kiedy rdza jest widoczna na zewnątrz nadwozia, to jest już za późno na działania antykorozyjne. Powinniśmy więc zabrać się do kosztownej renowacji nadwozia, bo powierzchnia objęta rdzą wewnątrz jest zdecydowanie większa. Ogólnie rdza to problem nie tylko nadwozia, lecz również może objawiać się w pozostałych obszarach naszego auta.

Dlatego też, aby efektywnie z nią walczyć pamiętać należy o powyższych wskazówkach, ale dodatkowo musimy używać najlepszych środków, jak olej antykorozyjny - np. w ofercie sklepu , jaki faktycznie wpływa na zmniejszenie rozwoju tego nieprzyjemnego problemu. Pamiętajmy więc, że najlepsza, jak w wielu innych przypadkach, jest profilaktyka. Tylko dzięki niej realne jest zachowanie najlepszej kondycji naszego samochodu.
18-06-22 10:27:20
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.