W jaki sposób przyspieszymy obieg faktur w firmie, czyli o księgowości XXI wieku

Szef niemalże każdego przedsiębiorstwa zna ten problem: nim faktury trafią do archiwizacji, muszą zostać podpisane przez licznych pracowników. Proces jest długi i zawiły, ale jest prosty pomysł na jego przyspieszenie. Jaki?


faktura
Wprowadził: VLCinéaste
Podpatrzone na: http://www.flickr.com
Obieg faktur pomiędzy personelem często bywa horrorem. Proces jest nieusystematyzowany, jedna faktura http://automatyzacja-faktur.pl/ wraca do pracownika kilka razy, lub zawierusza się gdzieś w stosie innych papierów… Na szczęście, istnieją skuteczne rozwiązania, usprawniające obieg faktur. Workflow faktur - więcej w serwisie -, czyli obieg dokumentów, opiera się na starannym zaplanowaniu kto, komu i kiedy przekazuje faktury.


Proces zazwyczaj prezentowany jest za pośrednictwem grafów i dzieli się na kilka punktów. Każdy z nich dotyczy zaangażowanych pracowników i określa zakres ich obowiązków. Opisuje też, jaki powinien być stan faktury w danych etapach. Workflow faktur może być przygotowany i nadzorowany przez fachowe rozwiązania komputerowe, ale właściciele firm mogą pójść jeszcze krok dalej w usprawnianiu procesu i postawić na elektroniczny obieg faktur - . Do systemu wprowadzamy elementarne cechy dokumentu, czyli jego numer porządkowy, kwotę, na którą opiewa oraz walutę rozliczeniową.

faktura
Wprowadził: Steve Jurvetson
Podpatrzone na: http://www.flickr.com
W kolejnym etapie podajemy szczegółowe terminy (np. dostania, wystawienia, wpływu płatności) oraz dane kontrahenta. Możemy budować własne bazy danych kontrahentów, dzięki czemu, wypełnianie takich dokumentów będzie jeszcze sprawniejsze. Dalej planujemy, jak będzie przebiegał obieg faktur - sprawdź informacje dot. obiegu faktur. System sam także może nam zaproponować jego przebieg. W efekcie powstaje graf, wyszczególniający do kogo i w jakim czasie ma trafić dany dokument. Tok kończy akceptacja faktury przez kompetentną osobę i ostateczna archiwizacja.

Elektroniczny obieg faktur w naszym przedsiębiorstwie znacznie ułatwi przepływ dokumentów pomiędzy pracownikami i zagwarantuje większą przejrzystość w fakturach. Cały proces możemy rozpisać za pomocą specjalnych rozwiązań i dodatkowo wypróbować elektroniczny obieg dokumentów. Rozwiązania, które nam to zagwarantuje są dostarczane też przez rodzime firmy. Już teraz korzysta z nich kilkadziesiąt tysięcy osób.
18-06-22 09:42:01
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.