Public relations (często zapisywane jako PR) to określenie, które obecnie słyszy się bardzo często. Określenie to dotyczy wszelkich działań, których celem jest budowanie i utrzymywanie przez daną jednostkę pozytywnych kontaktów z otoczeniem. Oznacza to także dbałość o dobry
wizerunek i reputację. W sytuacji przedsiębiorstw czynności takie są niezwykle istotne. Dobry wizerunek przedsiębiorstwa umożliwia pozyskiwanie dobrych współpracowników, a w efekcie zawieranie umów i rozwijanie firmy.
W dużej mierze strategia PR w firmie jest zabiegiem, który prowadzi w rezultacie do pozyskiwania klientów i wywoływania ich zaufania. Jest więc procesem korzystnym i bardzo potrzebnym.
Części strategii public relations
Wprowadził: DRB62
Podpatrzone na: http://www.flickr.com
Podstawą dla sformułowania każdej strategii jest szczegółowa analiza. W przypadku firmy bada się jego obecną sytuację, prognozy na przyszłość, a także problemy i niebezpieczeństwa. Tylko po drobiazgowej analizie sytuacji obecnej można zacząć sporządzać plan, czyli właśnie strategię. Ważną grupę w strategii
PR tworzą kontakty z mediami (media relations). Jak sama nazwa podpowiada, jest to posiadanie nieprzerwanego i pozytywnego kontaktu z przedstawicielami mediów. Relacje takie w efekcie mogą doprowadzić do powstania korzystnego wizerunku przedsiębiorstwa w mediach. Odbywa się to najczęściej poprzez sporządzanie różnego rodzaju publikacji, przykładowo wywiadów, na łamach mediów. Innym istotnym aspektem strategii public relations mogą być programy
wizerunkowe. Polega to w większości przypadków na urządzaniu przez
firmy konferencji dotyczących ich zakresu działania. Dzięki temu
przedsiębiorstwo ma możliwość przedstawienia się w korzystnym świetle.
Kursy
Podpatrzone na: http://www.sxc.hu
Z powodu zwiększonego zainteresowania sprawami związanymi z public relations, rośnie zapotrzebowanie na różnego rodzaju szkolenia o tej tematyce. Szkolenia dla menedżerów urządzane są przez różnorodne organizacje i instytucje. Ich tematyka jest zróżnicowana. Niektóre
kursy są dofinansowywane z funduszy Unii Europejskiej, inne są całkowicie płatne. Na pewno jednak warto takie szkolenie ukończyć, ponieważ wiadomości tam nabywane są ogromnie przydatne w obecnym świecie.
Szkolenia takie odbywają się w każdym większym mieście.