Marketing w rywalizacji o odbiorcę

W latach opartych o sprzedaż i przy ogromnej konkurencji walka o klienta bywa bardzo zacięta. reklamy w prasie oraz telewizji, ulotki, banery i wyszukane szyldy mogą nie wystarczyć do utrzymania przy sobie konsumenta, producenci muszą wykazać się czymś nietuzinkowym. Tym czymś, co wyróżni nas wśród konkurencji może być program lojalnościowy.
Era programów lojalnościowych

Program lojalnościowy służy do budowania z odbiorcą relacji długofalowych, podtrzymywania jego zainteresowania, aby wracał po produktysystematyczniejoraz z większą chęcią. Okazuje się, że Polacy bardzo często biorą udział w programach lojalnościowych poprzez kolekcjonowanie kart stałego klienta, gromadzenie punktów przy zakupach. program lojalnościowy oparty na zbieraniu punktów pozwala na wymianę zebranych punktów na wybrany przez siebie produkt – patelnie, zestaw garnków albo kosmetyków.

Skuteczna motywacja podstawą sukcesu

VSC
O tym, że bez systemu motywacyjnego nie ma skutecznego działania wiedzą wszyscy. Dlatego szerokim uznaniem we współczesnym marketingu darzy się programy motywacyjne . Są one skonstruowane różnie w zależności od potrzeb danego przedsiębiorstwa. Mogą się opierać o gratyfikacje finansowe, produktowe lub słowne, które zdobywa się w zamian za korzystanie z usług danej firmy lub solidną pracę. programy motywacyjne przydzielone mogą być zatem do konsumentów, albo służyć do zachęcania pracowników do sumiennego wykonywania swoich obowiązków.

Co oznacza termin marketing relacji?

marketing relacji określany jest alternatywnie marketingiem transakcyjnym i nie jest to przypadek, bowiem w swojej definicji wywiera nacisk na samą wymianę produktów– transakcję. Pod tym pojęciem kryje się szereg działań mających na celu zaspokojenie potrzeb partnerów biznesowych i konsumentów. Aby efektywnie to wykonać musimy w pierwszej kolejności wykonać analizę ich oczekiwań, a w kolejnym etapie potrzeby te zaspokoić.

Współczesne metody reklamy szukają alternatywnych sposobów zwiększenia ilości konsumentów i rozpoznawalności marki. Jest to kluczowy element skutecznego handlu w czasach w których banery i reklamy zalewają nas ze wszystkich stron i ciężko jest pokonać konkurencję. Więcej


W wolnej chwili

Promocja w dobrych rękach

Reklama outdoorowa
Wprowadził: Sebastian "XU" Głowala
Podpatrzone na: Sebastian "XU" Głowala
Powiedzmy sobie to wprost – dzisiaj działalność nie ma widoków na sukces, o ile mądrze nie korzysta z dobroczynności marketingu. Z tego właśnie powodów duży procent firm w Polsce zatrudnia specjalistów, którzy zajmują się wyzwaniem jak najskuteczniejszego wypromowania marki.
18-07-10 11:09:01
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.