Czy auta muszą być monotonne? Nie. Pomimo tego zazwyczaj obserwujemy podobne do siebie modele typu kombi, hatchback czy aut miejskich. Rzadko można zobaczyć samochód, który wzbudził ciekawość. Z jakiego powodu jest ich tak niewiele?
Finanse
Największy problem to jak zawsze finanse. Sporo samochodów klasycznych jest bardzo kosztownych – ich
ceny idą czasem w setki tysięcy dolarów. To niestety cena dostępna wyłącznie dla wybranych osób. Ale nie skreśla to całkowicie opcji posiadania klasycznego samochodu. Najlepiej mierzyć siły na zamiary i kupować z głową. Fakt że nie stać nas na stare
Porsche nie znaczy że nie możemy kupić inne auto. Sporo producentów wyprodukowało kiedyś perełki, które w dawnych latach były hitem. Stare
modele Saaba, Forda czy Audi także uznawane są za klasyczne, a masa z nich jest wiele tańszych niż stare Ferrari.
A może replika?
Drugą możliwością dla pragnących kupić klasyka jest kupno repliki. To nieustannie rozrastający się rynek, na którym możemy trafić na sporo interesujących pojazdów. Wymieniony w poprzedniej części problem z kosztami pochodzi stąd, że gros klasycznych modeli trafiło do sprzedaży w małych seriach. Do czasów obecnych istnieje czasem kilkaset, czy kilka tysięcy z nich. Stąd ich ceny są tak wysokie. Natomiast koszt wykonania repliki jest dużo niższy, a dostarcza sporo frajdy z podróżowania. Repliki są różne, ale część z nich jak np. replika Porsche 356 speedster zrobione jest bardzo dokładnie, a większość elementów mechanicznych zostało poprawionych by polepszyć bezpieczeństwo i frajdę z podróżowania.
Co dla kogoś o mniejszym budżecie?
Poza replikami, jakie opcje mają chętni na kupno klasycznego samochodu? Jest ich sporo, alewedług nas warte rozważenia są:
- VW Golf – opatrzony na krajowych jezdniach, ale jest już VII odsłona Golfa. Ciężko zobaczyć choćby Golfa MK1. Drugą serią Golfów dobrą do rozważenia są GTI. Na pewno dawne modele MK 1 GTI i MK 2 GTI są już zdecydowanie klasykami i dają dużo frajdy z jazdy,
- z innych ciekawych marek można zainteresować się samochodami takimi jak Mercedes W190 w wersjach Cossworth, lub też Fordem Sierra Cossworth. Są także fani polskiej motoryzacji, którzy kupują pierwsze wersje Polonezów czy dużych Fiatów i doprowadzają je do zupełnie nowego stanu.
Jak widać, sporo zależy od wyobraźni. Frajda z kupna klasyka nie polega na nabyciu drogiego
auta, ale pojazdu który może cieszyć nas na co dzień. Finanse
zobacz więcej ale -
www.fss-finanse.pl -