Efektywność reklamy to jej najważniejsza cecha

Czy kiedy idziemy do sklepu, kupujemy produkt czy tylko obietnicę jego otrzymania? Pytanie retoryczne? Nie koniecznie, przynajmniej gdy realizujesz kampanię reklamową w polskich mediach!

E-handel
Wprowadził: www.sxc.hu
Podpatrzone na: www.sxc.hu
Czy nie drażni nas sytuacja, w której wzrost sprzedaży utożsamia się z działaniem jednego działu - sprzedaży? A dodatkowo gratyfikacja finansowa za odniesiony sukces zostaje przyznana właśnie temu działowi! A nam marketingowcom, przypada satysfakcja z dobrze wykonanego zadania oraz uścisk dłoni szefa.

W wolnej chwili

Żurawie budowlane - zakup czy wynajem żurawia?

dźwig
Wprowadził: Paul Sableman
Podpatrzone na: http://www.flickr.com
Żurawie budowlane to współcześnie najokazalsze maszyny robocze, jakie możemy zauważyć w naszym otoczeniu. Ich widok jest popularny szczególnie w dużych aglomeracjach miejskich, gdzie liczba realizowanych przedsięwzięć przy udziale żurawi jest bez wątpienia najbardziej liczna. Jak grzyby po deszczu wyrastają place budowy, gdzie ustawiane są nie jeden, a kilka żurawi.


Często stosowanym sposobem rozliczania reklamy w naszym kraju jest model "płać za emisję", niezależnie od tego z jakim medium mamy do czynienia. Ten tzw. model emisyjny, w internecie nazywany jest mianem CPM (Cost per Mille - koszt za tysiąc odsłon) choć jest obowiązującym w mediach, jest nad wyraz mało korzystny z punktu widzenia reklamodawców zabiegających o efekty sprzedażowe. Dlaczego? Przedsiębiorstwa wydając miliony na kampanie reklamowe, "kupują" jedynie mglistą obietnicę zwiększenia sprzedaży, nie znając całkowicie skuteczności swoich działań. Żadne medium nie gwarantuje nam efektów realizowanych kampanii marketingowych. Po prostu, to co kupujemy w domu reklamy lub bezpośrednio w stacji telewizyjnej czy radiowej to gwarancja emisji naszej reklamy. Kliknij agencja public relations aby dowiedzieć się więcej!

A gdyby można było zaplanować, że realizując kampanie reklamową przy stałym budżecie, zwiększymy sprzedaż do określonego poziomu X - czyli pozyskujemy Y nowych klientów? I nie była by to tylko obietnica, a faktyczna obwiązująca umowa z mediami. Wówczas, zarówno nasza satysfakcja zawodowa, jak i finansowa miałyby się dużo lepiej. Co ważne, marketing nie byłby już wsparciem dla sprzedaży oraz kosztem w firmie! Ważny jest tutaj branding, Wrocław to miasto, gdzie odszukamy parę świetnych agencji, jak .

Realizowanie kampanii marketingowych w modelu "płać za sukces" można stosować długofalowo. A co ważne, wydatki na ten typ promocji mogą śmiało obciążać budżetu sprzedażowy. W Polsce, co prawda nie dywersyfikuje się kampanii marketingowych na te realizowane z budżetów marketingowych dalej http://ckim.pl/portfolio/pcc-komunikacja-marketingowa i sprzedażowych, nie mniej warto zastanowić się nad takim podejściem i zacząć realizować kampanie online z budżetu sprzedażowego. Ważne jest również kreowanie wizerunku firmy, czyli branding.

W znanym brytyjskim magazynie "The Economist", w artykule poświęconym reklamie online, autor dowodzi: "To koniec marketingu! Przynajmniej takiego jaki znamy... Jeżeli chcesz skutecznie kontrolować marketing (kliknij w link) we własnej firmie, a przede wszystkim monitorować efektywność promocji online oraz koszty takich działań, zacznij korzystać z modelu >>płać za sukces<<. Wówczas przestanie on być wyłącznie źródłem kosztów w Twojej firmie. Dzięki temu modelowi wydatki na reklamę stają się kosztami zmiennymi firmy, które skutecznie zwiększają jej zysk." Widzimy, że marketing w modelu "płać za efekt" jest kosztem, ale co ważne kosztem zmiennym. Im więcej zatem sprzedajemy, tym więcej możemy wydać na tego typu reklamę!
18-07-21 07:10:04
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.